Μακρυά από τον Σχολικό Εκφοβισμό!

          Το Α4, μαζί με την εκπαιδευτικό Χριστοδουλοπούλου Ελένη, στα πλαίσια των βιωματικών δράσεων 2014-2015, δίνει το μήνυμα: " Όχι στον εκφοβισμό και μάλιστα στα σχολεία!"

       Μερικά "κοσμητικά" επίθετα, όπως φαίνονται γραμμένα στα φύλλα που κρατούν οι μαθητές/τριες μας του παρακάτω κολάζ, με σειρά από πάνω προς τα κάτω και από δεξιά προς τα αριστερά όπως π.χ. "σπασίκλας, άχρηστος, βρωμιάρης, Αλβανός, βλάκας, λελέκι, κοντός, χαμένος, χοντρός, μαμόθρεφτο" μπορούν να συστήσουν εκφράσεις σχολικού εκφοβισμού ανάλογα με το πλαίσιο στο οποίο εκφέρονται και με τον τρόπο που γίνεται αυτό.  

Μακρυά από όλους μας, λοιπόν, τέτοια φαινόμενα...

 

Μπράβο παιδιά!!!

Γιατί να πάω στο Γυμνάσιο;

 " Γιατί να πάω στο Γυμνάσιο;"       

         Εκ πρώτης όψεως ίσως ακούγεται «ηλίθιο» το ερώτημα διότι όλοι γνωρίζουμε ότι οι μαθητές/τριες που απολύονται από το Δημοτικό πρέπει να φοιτήσουν στο Γυμνάσιο υποχρεωτικά από το νόμο (βάσει του Προεδρικού Διατάγματος 731/81). Μάλιστα οι μαθητές/τριες εγγράφονται στο Γυμνάσιο αυτεπάγγελτα, δηλαδή αυτόματα χωρίς κάποια ιδιαίτερη αίτηση των κηδεμόνων τους επειδή εφαρμόζεται ο νόμος για την υποχρεωτική φοίτηση, μέχρι να συμπληρώσουν το 16ο έτος της ηλικίας τους. Οι μαθητές/τριες που υποχρεούνται να φοιτήσουν στο σχολείο και δεν προσέρχονται, αναζητούνται με όλα τα νόμιμα μέσα με τη βοήθεια των αστυνομικών αρχών.

          Το Γυμνάσιο μας προσφέρει ενδεικτικά:

             - Γνώσεις και εφόδια για τη ζωή μας.

     - Γνωριμία με διαφορετικούς εκπαιδευτικούς και μαθητές που μας ωθεί να αναπτύξουμε την κοινωνικότητά μας.

-      - Αξίες και αρχές που θα στηριχτούμε επάνω στις δύσκολες στιγμές της ζωής μας.

-      - Ωφέλιμο χρόνο για να ωριμάσουμε και να βγούμε πιο προετοιμασμένοι στον αγώνα της ζωής.

-      - Φιλίες που δοκιμάζονται με το χρόνο και οι αληθινές παραμένουν.           

        Λίγα είναι αυτά?.; Και μπορούν να αποτιμηθούν όλα αυτά με χρήματα ?.; Μπορείς να αγοράσεις αληθινούς φίλους, αρχές, χρόνο ... με χρήματα ? ;

Βοηθητικοί Ιστότοποι

Βοηθητικοί Ιστότοποι

Μαθητικοί Διαγωνισμοί

   Οι Μαθητικοί Διαγωνισμοί είναι μια καλή ευκαιρία οι μαθητές/τριες να αξιολογήσουν τις δυνατότητές τους σε σχέση με μαθητές/τριες άλλων σχολείων σε επίπεδο Πόλης, Νομού, Περιφέρειας, Χώρας, Ηπείρου ή ακόμα και σε Παγκόσμιο επίπεδο.

     Είναι καλό να γνωρίζουμε τις δυνατότητές μας και να διαγωνιζόμαστε, διότι μαθαίνουμε να κάνουμε τις επιλογές μας χωρίς χρονοτριβή και με αποτελεσματικότητα στη ζωή μας. Επομένως είναι σημαντικό να επιδιώκουμε να διαγωνιζόμαστε, άσχετα από το αν θα διακριθούμε. Έτσι σταθμίζουμε τα χαρακτηριστικά μας για την καλύτερη επιλογή π.χ. των φίλων μας, του επαγγέλματός μας, της προσωπικής μας ζωής κ.ά. Όσο καλύτερα γνωρίζουμε τον εαυτό μας, τόσο λιγότερο βασανίζομαστε να κάνουμε αταιριαστές επιλογές σε όλους τους τομείς της ζωής μας.

    Ο καθένας μας έχει ένα δυναμικό και θα νιώθει πλήρης στη ζωή του, αν καταφέρει να το πραγματώσει. Σκοπός είναι να ανακαλύψουμε τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία μας σε όλες τις πτυχές του χαρακτήρα μας, των γνωστικών αντικειμένων κ.ά. Αν τα αδύνατα σημεία μας μπορούμε να τα βελτιώσουμε, θα επιτύχουμε μεγαλύτερο πεδίο επιλογών, δηλαδή θα ανοίξουν και άλλες "πόρτες" στη ζωή.

    Η αξία της συμμετοχής μας σε διαγωνισμούς είναι διττή: από τη μια να αναδείξει τα δυνατά μας σημεία και από την άλλη να μας βοηθήσει να βελτιωθούμε, αρκεί να είμαστε ειλικρινείς με τον εαυτό μας και να μη μας παίρνει από κάτω η οποιαδήποτε "αποτυχία". Το πρώτο μάθημα στην πάλη και τις πολεμικές τέχνες είναι πώς θα πέφτεις με ασφάλεια για να ξανασηκωθείς. Έτσι και στη ζωή, "όποιος πλένει πιάτα, σπάει πιάτα", δε γίνεται ζωή χωρίς λάθη, αρκεί να μαθαίνουμε από αυτά και να ξανασηκωνόμαστε. Και να μην είναι λάθη χωρίς επιστροφή....

    Αυτοί είναι οι δύο γνωστοί ρόλοι των Μαθητικών Διαγωνισμών. Ο άγνωστος ρόλος είναι η δημιουργία (καλλιτεχνική, επιστημονική κ.ά.) που είναι προϋποθέτει την ευρεία συνεργασία συναδέλφων εκπαιδευτικών μεταξύ τους, μαθητών/τριών μεταξύ τους, αλλά και μεταξύ μαθητών/τριών - εκπαιδευτικών. Μια πραγματικά πολυδιάστατη συνεργασία όπου τα μέλη αποκτούν ισότιμους ρόλους όσον αφορά τη δράση τους. Και το προϊόν είναι καταπληκτικό διότι συνδιαμορφώνεται από όλες αυτές τις παραμέτρους. Το προϊόν δεν είναι μόνο το παραγώμενο δημιούργημα, αλλά και η σύσφιξη των σχέσεων σε όλο το δυναμικό του Σχολείου και η συνεργασία τους στην πράξη.

 

    Μαθητικοί Διαγωνισμοί 2014 - 2016

Είναι δύσκολο το Γυμνάσιο;

          Το Γυμνάσιο σε πολλούς μαθητές/τριες προκαλεί ένα άγχος και μόνο που ακούν τη λέξη. Υπάρχει ένας διάχυτος φόβος ότι είναι δύσκολο το Γυμνάσιο και ότι η προαγωγή είναι δύσκολη.

         Το Γυμνάσιο δεν είναι δύσκολο εάν οι μαθητές/τριες ακολουθούν τους παρακάτω 10 απλούς βασικούς κανόνες καθ΄ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς:

-         1) Παρακολουθούν τα μαθήματά τους με τις λιγότερες δυνατές απουσίες. Για να κατανοήσουν οι μαθητές/τριες διαβάζοντας μόνοι τους στο σπίτι την ύλη μιας διδακτικής ώρας ενός μαθήματος που έχασαν λόγω απουσίας τους από το σχολείο, έχει εκτιμηθεί ότι μπορεί να χρειάζονται έως και 3 ώρες. Επειδή όμως άνθρωποι είμαστε, σε περίπτωση που ο μαθητής απουσιάσει οφείλει να ενημερωθεί για την ύλη σε κάθε χαμένη ώρα, να διαβάσει και να έλθει με απορίες προς τον διδάσκοντα.

-              2) Παρακολουθούν με προσοχή την ώρα της διδασκαλίας και κρατούν σημειώσεις.

-     3)Φροντίζουν να αντιγράφουν από τον πίνακα σωστά το πρόγραμμα των μαθημάτων και κοιτάζουν κάθε φορά το σωστό πρόγραμμα. Το πρόγραμμα για τους αρχικούς μήνες αλλάζει ανά βδομάδα μέχρι να διαμορφωθεί το τελικό.

-         4) Φέρνουν μαζί τους τα σωστά βιβλία, τα σωστά τετράδια σε κάθε μάθημα και τα στυλό τους.

-        5) Φορούν τα γυαλιά τους σύμφωνα με τις οδηγίες του οφθαλμίατρου, αλλιώς δε θα μπορούν να κρατήσουν σωστές σημειώσεις από τον πίνακα.

-        6) Ρωτούν  οτιδήποτε δεν καταλαβαίνουν την ώρα του μαθήματος ή έρχονται με απορίες αφού μελετήσουν στο σπίτι τους. Ζητούν βοήθεια όπου δυσκολεύονται. Είμαστε στο Γυμνάσιο για να μάθουμε. Κι όπως λέει η σοφή ρήση «Ρωτώντας πας στην Πόλη», έτσι κι εμείς δεν θα πρέπει να ντρεπόμαστε να ρωτάμε απορίες κατά τη διάρκεια του μαθήματος (ή εκ των υστέρων αν νιώθουμε άβολα). Οι απορίες ενός μαθητή όμως, να ξέρετε, ότι βοηθά και τους άλλους οι οποίοι μπορεί να μην έχουν καν αντιληφθεί τι δεν έχουν καταλάβει?. Οι απορίες είναι προϊόν διαβάσματος και σκέψης. Οι μαθητές που δε διαβάζουν ή αδιαφορούν δεν έχουν σχεδόν ποτέ απορίες.

-        7) Μελετούν συγκεντρωμένα στο σπίτι σε χώρο με ησυχία χωρίς περισπάσεις (π.χ. ηλεκτρονικά παιχνίδια, κινητά, τηλεόραση και μουσική στη διαπασών).

-        8) Συνεργάζονται για να συνδιαμορφώνουμε τη διδασκαλία, είμαστε συνεργάτες, δεν είμαστε σε αντίθετα στρατόπεδα, είμαστε εδώ για να σας βοηθήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αρκεί να υπάρχει καλή θέληση να συνεργαστούμε όλοι: εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές. Οι μαθητές/τριες μπορούν να προτείνουν στον διδάσκοντα τρόπους διδασκαλίας που τους βοηθούν να μαθαίνουν καλύτερα. Π.χ. μπορούν οι μαθητές/τριες να ζητήσουν ευγενικά από τον διδάσκοντα να χρησιμοποιεί σχεδιαγράμματα για να βοηθηθούν στην κωδικοποίηση της γνώσης.

-      9) Προσπαθούν να επιλύσουν τις ασκήσεις που τους έχουν αναθέσει οι εκπαιδευτικοί ως εργασία για το σπίτι. Οι ασκήσεις που δίνονται είναι συνήθως διαβαθμισμένης δυσκολίας, ξεκινώντας από απλές εφαρμογές σύμφωνα με τα παραδείγματα του βιβλίου ή των ασκήσεων που έχουν λυθεί στην τάξη. Πολλοί μαθητές/τριες νομίζουν ότι πρέπει να φέρουν «σώνει και καλά» τις ασκήσεις του σωστά λυμένες. Το σημαντικό είναι να μελετήσουν οι μαθητές τα λυμένα παραδείγματα των ασκήσεων στο βιβλίο ή αυτών που έχουν γίνει στην τάξη κι έπειτα οι μαθητές/τριες να «παλέψουν» μόνοι/ες τους τις ασκήσεις για το σπίτι. Σημασία έχει να προσπαθήσουν μόνοι/ες τους και να μας ενημερώσουν σε ποιο σημείο δυσκολεύτηκαν ή να μας εξηγήσουν τον συλλογισμό τους για να τους βοηθήσουμε να τον διορθώσουν. Με άλλα λόγια οι μαθητές με τα λάθη τους βοηθούν τους εκπαιδευτικούς να γίνουν καλύτεροι στο έργο τους. Το λάθος έχει παιδαγωγική αξία για όλους μας: όλοι μαθαίνουμε από τα λάθη τα δικά μας και των άλλων. Το ζήτημα δεν είναι να μην κάνουμε λάθη, αλλά να αποφύγουμε να κάνουμε τα ίδια λάθη.

-      10) Φροντίζουν τον ύπνο τους το βράδυ (ύπνος νωρίς συνεχόμενος οπωσδήποτε για 7 ώρες), την διατροφή τους (πλούσια σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά, ψάρια, ξηρούς καρπούς, μέλι κ.ά), το υγιεινό πρωινό τους ΠΑΝΤΑ πριν έρθουν στο Σχολείο,  την σωματική άσκησή τους (π.χ. παίζουν κάθε μέρα 1 ώρα ημερησίως σε ανοικτούς χώρους), τις παρέες τους (οι πραγματικοί μας φίλοι είναι αυτοί που χαίρονται με τη χαρά μας και την επιτυχία μας και μας ωθούν προς αυτή την κατεύθυνση) και την χρήση τηλεόρασης, ηλεκτρονικού υπολογιστή και ηλεκτρονικών παιχνιδιών η οποία πρέπει να είναι χρονικά περιορισμένη (π.χ. 30 λεπτά της ώρας την ημέρα ή  μόνο το Σαβ/κο για 1 ώρα ή μόνο στις θερινές διακοπές- ανάλογα πάντα με το τι ταιριάζει σε κάθε οικογένεια) και ελεγχόμενη από τους γονείς/κηδεμόνες.

Προοπτικές μετά το Γυμνάσιο

        Το Επάγγελμα που θα επιλέξετε είναι ένας από τους βασικότερους παράγοντες που θα διαμορφώσουν τη ζωή σας. Είμαστε καλοί σε αυτό που κάνουμε, όταν αυτό μας αρέσει και το αγαπάμε. Προσφέρουμε στην κοινωνία με αγάπη το πετραδάκι μας, χτίζοντας τον κόσμο μας με την έντιμη εργασία και τις ηθικές μας αξίες.        

         Άνθρωπος πανέξυπνος που δρα χωρίς προσανατολισμό το κοινό καλό ή που ακόμα χειρότερα απεργάζεται το κοινό καλό, αργά η γρήγορα αποκαλύπτεται, δηλαδή "Ο ψεύτης και κλέφτης τον πρώτο χρόνο χαίρονται..". Έτσι χάνει την εμπιστοσύνη των συνανθρώπων και την αξιοπιστία του και σύμφωνα με τον λαό: "Κάλλιο να σου βγει το μάτι, παρά το όνομα".  Άρα σημασία για την πρόοδό μας, δεν έχει τελικά τι έχουμε από υλικά αγαθά, αλλά τι ξέρουμε σε γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες και τι είμαστε, δηλαδή ο χαρακτήρας μας!

        Ως επιτυχία, λοιπόν, κακώς προβάλλεται σήμερα μόνο η απόκτηση χρημάτων & αγαθών. Επιτυχία είναι να μπορούμε να ζούμε με αξιοπρέπεια, με σεβασμό και να κοιμόμαστε τα βράδυα ήσυχοι/ες με καθαρή συνείδηση. Κι επειδή άνθρωποι είμαστε, και υποπίπτουμε σε παραπτώματα, η μόνη οδός λύτρωσης είναι η ειλικρινής συγνώμη και η επανόρθωση του λάθους μας. Με το να μη διορθώνουμε ένα λάθος που κάναμε, στην ουσία κάνουμε άλλο ένα.

         Ένας φορέας που μπορεί να μας βοηθήσει για να συνειδητοποιήσουμε τις ικανότητες και τις κλίσεις μας είναι τα ΚΕ.ΣΥ.Π. (Κέντρα Συμβουλευτικής & Προσανατολισμού). Τα ΚΕ.ΣΥ.Π. παρέχουν τις υπηρεσίες τους δωρεάν κι έχουν δύο βασικά πλεονεκτήματα: αφενός χρησιμοποιούν τεστ που είναι σταθμισμένα για την ηλικία των μαθητών στην ελληνική πραγματικότητα, αφετέρου διεξάγονται από ειδικά επιμορφωμένους και πιστοποιημένους εκπαιδευτικούς.

          Η εφαρμογή των τεστ δεν καταλήγει σε ένα αποτέλεσμα που προκύπτει με υπολογισμούς από ηλεκτρονικές μηχανές. Αν ήταν έτσι δε θα χρειαζόταν το ΚΕ.ΣΥ.Π, αλλά μόνο ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής με το τεστ προσωπικότητας και επαγγελματικού προσανατολισμού. Εδώ είναι βασικός ο ρόλος του Συμβούλου Επαγγελματικού Προσανατολισμού ο οποίος έχει τα ουσιαστικά προσόντα να συνεκτιμήσει το τεστ προσωπικότητας αλλά και τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας που αφουγκράζεται από την προσωπική συνέντευξη την οποία κάνει στον/στην μαθητή/τρια εξάγοντας έτσι ένα ποσοτικοποιημένο αποτέλεσμα, αποκαλύπτοντας τις ικανότητές μας και προτείνοντάς μας επαγγέλματα που ταιριάζουν με αυτές.

         Δεν σημαίνει ότι πρέπει να επιλέξουμε ή να περιοριστούμε στις κατηγορίες των επαγγελμάτων που προτείνει ο Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού, αλλά καλό είναι να λάβουμε υπόψη μας τα αποτελέσματα της συνέντευξης στο ΚΕ.ΣΥ.Π για τις κλίσεις μας και  τις ικανότητές μας ώστε σε συνδυασμό με τις προτιμήσεις μας, να κάνουμε την καλύτερη δυνατή επιλογή.

      Η συνέντευξη, καλό είναι να γίνεται, κατά τη διάρκεια της Γ΄Γυμνασίου και πριν οι υποψήφιοι δηλώσουν τον τύπο του Λυκείου που θα ακολουθήσουν. 

    Για περισσότερες πληροφορίες και ραντεβού για συνεντεύξεις & τεστ προσωπικότητας και επαγγελματικού προσανατολισμού μπορείτε να απευθύνεστε στα τηλέφωνα του ΚΕ.ΣΥ.Π. Πάτρας:

2610  465 832 και 2610 465 833

από 8.00 π.μ. μέχρι 16.00 μ.μ.

κατά το χρονικό διάστημα από 1η Σεπτέμβρη μέχρι και 31η Ιουλίου κάθε έτους.

Επίσης μπορείτε να ενημερώνεστε και από τον ιστότοπο  http://dide.ach.sch.gr/kesyp

Τύποι Γυμνασίων

Τύποι Γυμνασίων

ΚΕ.Δ.Δ.Υ.

       Σε συγκεκριμένες πόλεις της Ελλάδας λειτουργούν δημόσια πιστοποιημένα διαγνωστικά κέντρα που ονομάζονται ΚΕ.Δ.Δ.Υ. (Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης) -τα τέως Κ.Δ.Α.Υ. - στα οποία απευθύνονται οι γονείς/κηδεμόνες για να μπορέσουν διαγνώσουν με τη βοήθεια ειδικών επιστημόνων εάν το παιδί τους παρουσιάζει δυσκολίες να μάθει, πού εντοπίζονται αυτές και πώς εκδηλώνονται ή εάν διαθέτει ένα διαφορετικό τρόπο κωδικοποίησης της γνώσης όπως συμβαίνει στην περίπτωση της δυσλεξίας.

       Σκοπός της εξέτασης των μαθητών/τριών από το Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. είναι να τους βοηθήσει με τη διάγνωση, ώστε να τους παρασχεθεί η κατάλληλη βοήθεια κατά τη μαθησιακή διαδικασία στο Σχολείο ή να αναζητηθούν καταλληλότερες εκπαιδευτικές δομές που θα τους βοηθήσουν ουσιαστικά.

        Οι γονείς/κηδεμόνες είναι οι μόνοι αρμόδιοι, σύμφωνα με τους ισχύοντες νόμους, που μπορούν να απευθυνθούν στα Κ.Ε.Δ.Δ.Υ.. Το Σχολείο μπορεί μόνο να συστήσει επίσκεψη στο Κ.Ε.Δ.Δ.Υ., αλλά δεν επιτρέπεται στο Σχολείο να παραπέμψει μαθητή/τρια στα Κ.Ε.Δ.Δ.Υ.

        Η διαδικασία εξέτασης των μαθητών είναι απλή, αλλά απαιτείται συχνά πολύς καιρός (μπορεί και 4 μήνες) μέχρι να ορισθεί το επιθυμητό ραντεβού. Για αυτό καλό είναι, οι γονείς/κηδεμόνες να επικοινωνούν τηλεφωνικά το συντομότερο δυνατό με το Κ.Ε.Δ.Δ.Υ., διότι παρατηρείται συχνά το φαινόμενο οι μαθητές/τριες να χρειάζονται διαφορετική προσέγγιση και διαφορετικό τύπο εξέτασης (π.χ. προφορική εξέταση)  και να έρχεται η διάγνωση όταν έχουν ήδη ολοκληρωθεί τα τρίμηνα και έχουν δοθεί οι έλεγχοι προόδου και οι μαθητρίες/τές έχουν αξιολογηθεί με τον όχι προσφορότερο τρόπο.

         Η διάγνωση από το Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. συχνά συγχέεται ως το διαβατήριο για την a priori προαγωγή του παιδιού, άνευ ουδεμίας προσπάθειας, επιμέλειας και προσοχής στην τάξη. Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες ή δυσλεξία δεν είναι για λύπηση (για να τα αφήνουμε στο έλεος της τύχης τους - χωρίς να νοιαζόμαστε με τι θα τα εφοδιάσει το Σχολείο), αλλά πρόσωπα που χρήζουν διαφορετικής μαθησιακής διαδικασίας π.χ. σε ολιγομελή τμήματα όπως τα Τμήματα Ένταξης ώστε να μάθουν τα βασικά, τα πρωτεύουσας σημασίας για να επιβιώσουν και να προκόψουν στη ζωή τους.

         Οι διαγνώσεις είναι πολύ σημαντικές για την μαθησιακή διαδικασία διότι οι διδάσκοντες θα προσαρμόσουν τις απαιτήσεις τους για την προαγωγή στις δυνατότητες του μαθητή/της μαθήτριας και για αυτό πρέπει να βρίσκονται στη διάθεση του Σχολείου μας το συντομότερο δυνατό και οπωσδήποτε κατά τη μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο.

       Συχνά το Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. ορίζει ημερομηνία επανεξέτασης για τον/την μαθητή/τρια και την αναγράφει στη διάγνωσή του/της. Οι γονείς/κηδεμόνες μεριμνούν για την επανεξέταση των παιδιών τους διότι η διάγνωση μπορεί να αλλάξει και να υπάρχουν νέα δεδομένα που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη εγκαίρως για τη μαθησιακή και αξιολογική διαδικασία.

        Η συστηματική επικοινωνία και συνεργασία γονέων/κηδεμόνων και εκπαιδευτικών, όπως σε όλες τις περιπτώσεις, αποφέρει συνήθως θετικά αποτελέσματα.

          Για να εξεταστεί το παιδί σας από το Κ.Ε.Δ.Δ.Υ θα πρέπει να προσέλθετε αρχικά στο σχολείο μας για να σας δώσουμε και να συμπληρώσετε:

α) μια αίτηση

β) ένα προαπαιτούμενο ερωτηματολόγιο

και να έχετε μαζί σας τα εξής δικαιολογητικά:

γ) Φωτοτυπία της αστυνομικής ταυτότητας του κηδεμόνα

δ) Φωτοτυπία Βιβλιαρίου Υγείας με τα στοιχεία του/της μαθητή/τριας

ε) Φωτοτυπία προηγούμενων γνωματεύσεων από άλλο φορέα (αν υπάρχουν)

στ) Φωτοαντίγραφο  δικαστικής απόφασης  (σε περίπτωση προσωρινής ή οριστικής επιμέλειας/επιτροπείας/κηδεμονίας του παιδιού)(αν υπάρχει)

και το Σχολείο μας συντάσσει και συνυποβάλλει

ζ) Παιδαγωγική Έκθεση για τον/την μαθητή/τρια.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στο Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. Αχαΐας στα τηλέφωνα:

2610 456 068 και 2610 462 018.

Βοηθώντας στην ουσία το παιδί μας

Βοηθώντας στην ουσία το παιδί μας

Πρόσθετες πληροφορίες