Βιωματικές Δράσεις Γ΄τάξης 2015 - 2016
Το σχολικό έτος 2015-2016 στις βιωματικές δράσεις της Γ΄τάξης είχαν καθοριστεί από το Υπουργείο Παιδείας 3 θεματικές, μια διαφορετική για κάθε τρίμηνο:
α) Ισότητα των δύο φύλων
β) Τοπική ιστορία
γ) Αειφόρο σχολείο
Η κ. Καραβασέλα Χρυσούλα (Γαλλικής) σε όλες τις θεματικές εφάρμοσε:
- την χρήση ατομικού ημερολογίου μαθητών/τριών
- ποιοτική αυτοαξιολόγηση ομάδων
Για την θεματική "Ισότητα των δύο φύλων" :
- μελετήθηκαν πότε και ποια βασικά δικαιώματα της γυναίκας κατοχυρώθηκαν στην ελληνική νομοθεσία (π.χ. δικαίωμα ψήφου κτλ.)
- μελετήθηκαν 2 περιπτώσεις γυναικών που έπαιξαν ρόλο στον αγώνα κατάκτησης των δικαιωμάτων της γυναίκας όπως η Σιμόν Ντε Μποβουάρ και η Έμιλυ Πάνκχερστ.
- μελετήθηκε η θέση της γυναίκας στην μουσουλμανική κοινωνία.
Στην "Τοπική Ιστορία" όλη η Γ΄τάξη μελέτησε την Ιστορία των "Προσφυγικών", της περιοχής που βρίσκεται κοντά στο σχολείο, γύρω από την πλατεία Ελευθερίας Πατρών:
- με συνεντεύξεις που έκαναν οι μαθητές/τριες σε παππούδες/ γιαγιάδες που επέζησαν μετά τον ξεριζωμό από την Μικρά Ασία το 1922.
- με οπτικοακουστικό υλικό από την ΕΡΤ κ.ά.: ντοκυμανταίρ και μαρτυρίες επιζώντων της Μικρασιατικής Καταστροφής.
- με μελέτη αποσπασμάτων της Ιστορίας της Γ΄Γυμνασίου
-προτάθηκαν για περαιτέρω προσωπική μελέτη και εμβάθυνση τα εξής βιβλία:
- "Ματωμένα Χώματα" και "Οι νεκροί περιμένουν" της Διδώς Σωτηρίου
- "Το νούμερο 31328", "Αιολική Γη", "Γαλήνη" του Ηλία Βενέζη.
Για τη θεματική "Αειφόρο Σχολείο " αρχικά να εξηγήσουμε τι σημαίνει αυτός ο όρος, διότι όλων το μυαλό "πάει" στο περιβάλλον. Λέγοντας Αειφορία στην Εκπαίδευση εννοούμε την Εκπαίδευση που στοχεύει στην ολόπλευρη ανάπτυξη του ατόμου (γνωστική, συναισθηματική ή ψυχοκινητική), στην σταδιακή διαμόρφωση ενός πολίτη με συστημική, σφαιρική και κριτική σκέψη, υπεύθυνου, συμμετοχικού, επικοινωνιακού με ικανότητα να συνδιαλέγεται με την πραγματικότητα και να παρεμβαίνει για την επίλυση των ανακυπτόντων προβλημάτων. Η Αειφόρος Εκπαίδευση και το Αειφόρο Σχολείο βασίζονται σε νέα μεθοδολογικά εργαλεία που διαμορφώνουν ένα νέο παιδαγωγικό μαθησιακό πλαίσιο.
Για περισσότερες πληροφορίες δείτε τον υπερσύνδεσμο:
Η θεματική "Αειφόρο Σχολείο" μελετήθηκε με:
- Ηθικά Διλήμματα υποθετικών σεναρίων
- Διαλογικές αντιπαραθέσεις (debates) μεταξύ μαθητών/τριών
και οργανώθηκαν:
- ανακύκλωση χαρτιού, αλουμινίου και πλαστικού
- πρόγραμμα ανταλλαγής αντικειμένων ενδοσχολικά
Επίσης κάθε ομάδα παρουσίασε τα αποτελέσματά της με δικές της εργασίες σε powerpoint.
Ενδεικτικά παραθέτουμε αποσπάσματα κάποιων εργασιών των μαθητών/τριών από τη θεματική ενότητα της Τοπικής ιστορίας " Τα προσφυγικά":
.... καθώς και ένα απόσπασμα εργασίας από τη θεματική ενότητα "Ισότητα των 2 φύλων" :
Γυναίκες που αγωνίστηκαν στην υπεράσπιση των δικαιωμάτων της γυναίκας