Βιωματικές Δράσεις Γ΄τάξης 2015 - 2016

Το σχολικό έτος 2015-2016 στις βιωματικές δράσεις της Γ΄τάξης είχαν καθοριστεί από το Υπουργείο Παιδείας 3 θεματικές, μια διαφορετική για κάθε τρίμηνο:

α) Ισότητα των δύο φύλων

β) Τοπική ιστορία

γ) Αειφόρο σχολείο

Η κ. Καραβασέλα Χρυσούλα (Γαλλικής) σε όλες τις θεματικές εφάρμοσε:

  • την χρήση ατομικού ημερολογίου μαθητών/τριών
  • ποιοτική αυτοαξιολόγηση ομάδων

Για την θεματική "Ισότητα των δύο φύλων" :

- μελετήθηκαν πότε και ποια βασικά δικαιώματα της γυναίκας  κατοχυρώθηκαν στην ελληνική νομοθεσία  (π.χ. δικαίωμα ψήφου κτλ.)

- μελετήθηκαν 2 περιπτώσεις γυναικών που έπαιξαν ρόλο στον αγώνα κατάκτησης των δικαιωμάτων της γυναίκας όπως η Σιμόν Ντε Μποβουάρ και η Έμιλυ Πάνκχερστ.

- μελετήθηκε η θέση της γυναίκας στην μουσουλμανική κοινωνία.

Στην "Τοπική Ιστορία" όλη η Γ΄τάξη μελέτησε την Ιστορία των "Προσφυγικών", της περιοχής που βρίσκεται κοντά στο σχολείο, γύρω από την πλατεία Ελευθερίας Πατρών:

- με συνεντεύξεις που έκαναν οι μαθητές/τριες σε παππούδες/ γιαγιάδες που επέζησαν μετά τον ξεριζωμό από την Μικρά Ασία το 1922.

- με οπτικοακουστικό υλικό από την ΕΡΤ κ.ά.: ντοκυμανταίρ και μαρτυρίες επιζώντων της Μικρασιατικής Καταστροφής.

- με μελέτη αποσπασμάτων της Ιστορίας της Γ΄Γυμνασίου

-προτάθηκαν για περαιτέρω προσωπική μελέτη και εμβάθυνση τα εξής βιβλία:

  • "Ματωμένα Χώματα" και "Οι νεκροί περιμένουν" της Διδώς Σωτηρίου
  • "Το νούμερο 31328", "Αιολική Γη", "Γαλήνη" του Ηλία Βενέζη.

 

     Για τη θεματική "Αειφόρο Σχολείο " αρχικά να εξηγήσουμε τι σημαίνει αυτός ο όρος, διότι όλων το μυαλό "πάει" στο περιβάλλον. Λέγοντας Αειφορία στην Εκπαίδευση εννοούμε την Εκπαίδευση που στοχεύει στην ολόπλευρη ανάπτυξη του ατόμου (γνωστική, συναισθηματική ή ψυχοκινητική), στην σταδιακή διαμόρφωση ενός πολίτη με συστημική, σφαιρική και κριτική σκέψη, υπεύθυνου, συμμετοχικού, επικοινωνιακού με ικανότητα να συνδιαλέγεται με την πραγματικότητα και να παρεμβαίνει για την επίλυση των ανακυπτόντων προβλημάτων. Η Αειφόρος Εκπαίδευση και το Αειφόρο Σχολείο βασίζονται σε νέα μεθοδολογικά εργαλεία που διαμορφώνουν ένα νέο παιδαγωγικό μαθησιακό πλαίσιο.


Για περισσότερες πληροφορίες δείτε τον υπερσύνδεσμο:

http://www.aeiforosxoleio.gr/wp-content/uploads/2013/12/2-%CE%97-%CE%A0%CE%A5%CE%9B%CE%97-%CE%91%CE%95%CE%99%CE%A6%CE%9F%CE%A1%CE%99%CE%91%CE%A3-%CE%9C%CE%91%CE%98%CE%97%CE%A3%CE%99%CE%91%CE%9A%CE%9F-%CE%A0%CE%9B%CE%91%CE%A3%CE%99%CE%9F5.pdf

 

Η θεματική "Αειφόρο Σχολείο" μελετήθηκε με:

- Ηθικά Διλήμματα υποθετικών σεναρίων

- Διαλογικές αντιπαραθέσεις (debates) μεταξύ μαθητών/τριών

και οργανώθηκαν:

- ανακύκλωση χαρτιού, αλουμινίου και πλαστικού

- πρόγραμμα ανταλλαγής αντικειμένων ενδοσχολικά

Επίσης κάθε ομάδα παρουσίασε τα αποτελέσματά της με δικές της εργασίες σε powerpoint.

Ενδεικτικά παραθέτουμε αποσπάσματα κάποιων εργασιών των μαθητών/τριών από τη θεματική ενότητα της Τοπικής ιστορίας " Τα προσφυγικά":

Αρχιτεκτονική στα Προσφυγικά

Παραδόσεις των Μικρασιατών

 

.... καθώς και ένα απόσπασμα εργασίας από τη θεματική ενότητα "Ισότητα των 2 φύλων" :

Γυναίκες που αγωνίστηκαν στην υπεράσπιση των δικαιωμάτων της γυναίκας

Πρόσθετες πληροφορίες