Βιωματικές Δράσεις (Project)

     Οι Βιωματικές Δράσεις (ή το γνωστό Project), ένα κατεξοχήν εναλλακτικό, διαθεματικό και διαφοροποιημένο "μάθημα" καταργείται από το σχολικό έτος 2016-2017, χωρίς γνώμονα τις παιδαγωγικές και μαθησιακές ανάγκες των μαθητών/τριών αλλά στο βωμό της οικονομικής λιτότητας. 

     Η συχνότερη αναστάτωση που προκαλούσαν οι Βιωματικές Δράσεις ήταν στο πρόγραμμα του Σχολείου όταν έπρεπε να λειτουργήσουν σε ζώνες, δηλαδή όταν όλα τα τμήματα μιας τάξης έκαναν ταυτόχρονα (την ίδια διδακτική ώρα) Βιωματικές δράσεις  κι αυτό διότι άλλαζε η σύσταση των τμημάτων.

     Αυτό εν μέρει δημιουργούσε την δυσαρέσκεια ότι δίνεται σημασία σε ένα δευτερεύον μάθημα σε σχέση με άλλα πρωτεύοντα και εξεταζόμενα τον Ιούνιο μαθήματα. Όμως αν θέλουμε να είμαστε σαν τις μέλισσες, που ψάχνουμε να ξεχωρίσουμε και να κρατήσουμε καθετί καλό, μπορούμε να διακρίνουμε την ιδιαίτερη μεθοδολογία και την ποικιλία βιωματικών δραστηριοτήτων αυτού του μαθήματος που δίνουν ιδέες για εφαρμογή σε όλα τα μαθήματα με τις ανάλογες προσαρμογές στον τύπο του μαθήματος, του διδάσκοντα και των μαθητών/τριών.

     Οι Βιωματικές Δράσεις φέτος (σχολ.έτος 2015-16) διδάχθηκαν από τους αρκετούς συναδέλφους: κ. Χριστοδουλοπούλου Ελένη (Μουσικός), κ. Καραβασέλα Χρυσούλα (Γαλλικής), κ. Ταξιαρχιώτη Ιωάννη (Θεολόγο), κ. Κουβαρά Νικόλαο (Φυσικής Αγωγής), κ. Κυρζοπούλου Κλεοπάτρα (Φυσικής Αγωγής) και κ. Καλλιμάνη Αθηνά (Πληροφορικής).

     Ενδεικτικά εδώ θα σας μεταφέρουμε τη μεθοδολογία και τις δραστηριότητες όπως τις εφάρμοσε η κ. Καραβασέλα Χρυσούλα στο 3ο τμήμα της φετινής (2015-2016) Γ΄ τάξης και στο 1ο και 2ο της Β΄ τάξης. Η συναδέλφισσα αφιέρωσε πολύ χρόνο να μας δώσει επαρκείς εξηγήσεις με τη μέθοδο μιας άτυπης συζήτησης - συνέντευξης για το χειρισμό του project και για την φιλοσοφία του μαθήματος ευελπιστώντας έτσι ότι θα σας μεταφέρουμε με τη μεγαλύτερη δυνατή σαφήνεια και ακρίβεια τα πεπραγμένα. Επίσης διαφορετική μεθοδολογία ακολουθήθηκε από την κ. Καλλιμάνη Αθηνά στο 3ο τμήμα της Β΄τάξης στο οποίο η ταινία μικρού μήκους με σκίτσα μαθητών/τριών διακρίθηκε στον Λογοτεχνικό-καλλιτεχνικό διαγωνισμό του Συνδέσμου Φιλολόγων Πατρών.

2016: Λογοτεχνικός/ Καλλιτεχνικός Μαθητικός Διαγωνισμός

     Αυτό εδώ το άρθρο σκοπεύει να αναδείξει το μάθημα των Βιωματικών Δράσεων, ενός μαθήματος που θυσιάστηκε στο βωμό της οικονομικής λιτότητας και οφείλουμε να του αποτίσουμε τον ανάλογο φόρο τιμής.

   Οι Βιωματικές Δράσεις έχουν ένα θέμα ορισμένο από το Υπουργείο και κοινό σε όλα τα σχολεία της επικράτειας. Παρόλα αυτά δίνεται σημαντικός βαθμός ελευθερίας σε όλους (εκπαιδευτικούς & μαθητές/τριες) , αφού το θέμα μπορεί να προσεγγιστεί από διαφορετικές οπτικές γωνίες ανάλογα και με τις προτιμήσεις των παιδιών, τα βιώματά τους, τα ενδιαφέροντά τους, τις διαθέσιμες υποδομές, τα διαθέσιμα εργαλεία και άλλες παραμέτρους που πάντα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη σε κάθε τύπο μαθήματος.

Βιωματικές Δράσεις Γ΄τάξης 2015 - 2016

 

 

Πρόσθετες πληροφορίες