Μαθητικοί Διαγωνισμοί
Οι Μαθητικοί Διαγωνισμοί είναι μια καλή ευκαιρία οι μαθητές/τριες να αξιολογήσουν τις δυνατότητές τους σε σχέση με μαθητές/τριες άλλων σχολείων σε επίπεδο Πόλης, Νομού, Περιφέρειας, Χώρας, Ηπείρου ή ακόμα και σε Παγκόσμιο επίπεδο.
Είναι καλό να γνωρίζουμε τις δυνατότητές μας και να διαγωνιζόμαστε, διότι μαθαίνουμε να κάνουμε τις επιλογές μας χωρίς χρονοτριβή και με αποτελεσματικότητα στη ζωή μας. Επομένως είναι σημαντικό να επιδιώκουμε να διαγωνιζόμαστε, άσχετα από το αν θα διακριθούμε. Έτσι σταθμίζουμε τα χαρακτηριστικά μας για την καλύτερη επιλογή π.χ. των φίλων μας, του επαγγέλματός μας, της προσωπικής μας ζωής κ.ά. Όσο καλύτερα γνωρίζουμε τον εαυτό μας, τόσο λιγότερο βασανίζομαστε να κάνουμε αταιριαστές επιλογές σε όλους τους τομείς της ζωής μας.
Ο καθένας μας έχει ένα δυναμικό και θα νιώθει πλήρης στη ζωή του, αν καταφέρει να το πραγματώσει. Σκοπός είναι να ανακαλύψουμε τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία μας σε όλες τις πτυχές του χαρακτήρα μας, των γνωστικών αντικειμένων κ.ά. Αν τα αδύνατα σημεία μας μπορούμε να τα βελτιώσουμε, θα επιτύχουμε μεγαλύτερο πεδίο επιλογών, δηλαδή θα ανοίξουν και άλλες "πόρτες" στη ζωή.
Η αξία της συμμετοχής μας σε διαγωνισμούς είναι διττή: από τη μια να αναδείξει τα δυνατά μας σημεία και από την άλλη να μας βοηθήσει να βελτιωθούμε, αρκεί να είμαστε ειλικρινείς με τον εαυτό μας και να μη μας παίρνει από κάτω η οποιαδήποτε "αποτυχία". Το πρώτο μάθημα στην πάλη και τις πολεμικές τέχνες είναι πώς θα πέφτεις με ασφάλεια για να ξανασηκωθείς. Έτσι και στη ζωή, "όποιος πλένει πιάτα, σπάει πιάτα", δε γίνεται ζωή χωρίς λάθη, αρκεί να μαθαίνουμε από αυτά και να ξανασηκωνόμαστε. Και να μην είναι λάθη χωρίς επιστροφή....
Αυτοί είναι οι δύο γνωστοί ρόλοι των Μαθητικών Διαγωνισμών. Ο άγνωστος ρόλος είναι η δημιουργία (καλλιτεχνική, επιστημονική κ.ά.) που είναι προϋποθέτει την ευρεία συνεργασία συναδέλφων εκπαιδευτικών μεταξύ τους, μαθητών/τριών μεταξύ τους, αλλά και μεταξύ μαθητών/τριών - εκπαιδευτικών. Μια πραγματικά πολυδιάστατη συνεργασία όπου τα μέλη αποκτούν ισότιμους ρόλους όσον αφορά τη δράση τους. Και το προϊόν είναι καταπληκτικό διότι συνδιαμορφώνεται από όλες αυτές τις παραμέτρους. Το προϊόν δεν είναι μόνο το παραγώμενο δημιούργημα, αλλά και η σύσφιξη των σχέσεων σε όλο το δυναμικό του Σχολείου και η συνεργασία τους στην πράξη.