Ενδοσχολικές Επιμορφώσεις/ Καλές Πρακτικές

    Το Σχολείο μας αναγνωρίζοντας τις διαφορετικές ικανότητες των μαθητών/τριων, τους 5 διαφορετικούς τρόπους μάθησης που έχει κάθε διαφορετική προσωπικότητα, στα πλαίσια των καλών πρακτικών του, φροντίζει να διοργανώνει ενδοσχολικές επιμορφώσεις πάνω σε ζητήματα διδακτικών ή ψυχοπαιδαγωγικών προσεγγίσεων από Σχολικούς Συμβούλους ή να διαχέει -μεταξύ των συναδέλφων- καλές πρακτικές που χρησιμοποιεί το ίδιο το υπάρχον διδακτικό προσωπικό ή που προτείνουν άλλοι συνεργάτες (π.χ. ψυχολόγοι , κοινωνικοί λειτουργοί κ.ά.).

     Ο σκοπός αυτής της διάχυσης των καλών πρακτικών δεν είναι να ευλογήσουμε τα γένεια μας, αλλά είναι ζήτημα ουσίας, δηλαδή βελτίωσης της παιδαγωγικής και εκπαιδευτικής πρακτικής. Έτσι λοιπόν οι στόχοι μας επιμερίζονται στους παρακάτω άξονες:

α) να ενημερώσουμε συναδέλφους/ισσες εκπαιδευτικούς άλλων σχολικών μονάδων που επιδιώκουν κι εκείνοι/ες την αυτοβελτίωση στην πράξη.

β) να προκαλέσουμε την ανταπόκριση κι άλλων διαφορετικών σχολικών μονάδων ώστε να ενημερωθούμε κι εμείς για τις καλές πρακτικές που εφαρμόζουν

γ) να επικοινωνήσουμε και να ανταλλάξουμε απόψεις με εκπαιδευτικούς άλλων σχολικών μονάδων, με στόχο να ξεκινήσει μια αυθόρμητη χιονοστιβάδα ανταλλαγής απόψεων που ευελπιστούμε να αναβαθμίσει ακόμα περισσότερο τον χαρακτήρα του Δημόσιου Σχολείου. Δεν έχουμε σκοπό απαραίτητα να συμφωνήσουμε  ή να εξάγουμε ένα γενικό καθολικά αποδεκτό πόρισμα, αλλά να πάρουμε τα θετικά στοιχεία που μας ταιριάζουν και να δώσουμε ιδέες για θετικά στοιχεία που ενδεχομένως να ταιριάζουν σε άλλους εκπαιδευτικούς ή άλλες σχολικές μονάδες. Είναι ανάγκη πια να ξεκινήσουμε να λειτουργούμε ως Ομάδα Σχολείων στον κατά τον δυνατό κι επιτρεπτό βαθμό... και να αφήσουμε πίσω μας τον μοναχικό δρόμο των Σχολικών Μονάδων.

 

Οι καλές πρακτικές που εφαρμόζονται στο Σχολείο μας διακρίνονται σε 4 κατηγορίες ως προς το πλαίσιο εφαρμογής:

Α) Ενδοσχολικές επίσημες επιμορφώσεις από εγκεκριμένους και εξειδικευμένους από το Υπουργείο Παιδείας ή Υπουργείο Υγείας φορείς ή πρόσωπα (εκτός διδακτικού προσωπικού).

Β) Ενδοσχολικές άτυπες "επιμορφώσεις" από το διδακτικό προσωπικό προς το διδακτικό προσωπικό με τη μορφή δειγματικών διδασκαλιών, ανταλλαγής απόψεων για πρακτικές διδασκαλίας. Για αυτή τη διαδικασία δεν έχει γίνει κάποια κατάταξη  των διδασκόντων σε επιμορφωτές ή επιμορφούμενους. Το σημαντικό είναι η ανταλλαγή απόψεων και η "έκθεσή" μας στον συνάδελφο που καλοπροαίρετα θα μας συμβουλέψει για βελτίωση ή που θα υιοθετήσει κι εκείνος/η θετικά στοιχεία από εμάς. Όλο το διδακτικό προσωπικό του Σχολείου, εφόσον το επιθυμεί, μπορεί να παρουσιάσει μια δειγματική διδασκαλία, να αναδείξει την δική του οπτική μιας δειγματικής διδασκαλίας ή να εκφράσει τη γνώμη του για τρόπους βελτίωσής τους. Προφανώς αυτές οι ενέργειες, για να επιτευχθούν σωστά, προϋποθέτουν άριστη συνεργασία του Συλλόγου Διδασκόντων. Χωρίς δυνατό και άριστα συνεργαζόμενο Σύλλογο Διδασκόντων, το Σχολείο δε μπορεί να αποδόσει τα μέγιστα δυνατά του.

Γ) Καινοτόμες ιδέες ή εναλλακτικές μέθοδοι διδασκαλίας που αφορούν μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος, χωρίς ακροατήριο εκπαιδευτικών.

Δ) Καλές πρακτικές που εφαρμόστηκαν σε διεπιστημονικά προγράμματα (π.χ. προγράμματα αγωγής σταδιοδρομίας, πολιτιστικά ή περιβαλλοντικά προγράμματα, κ.ά.), μαθητικούς διαγωνισμούς, δράσεις του Σχολείου κ.ά.

 

 Καλές πρακτικές 2015- 2016

 Καλές πρακτικές 2016- 2017

Καλές πρακτικές 2018-2019

Καλές πρακτικές 2019-2020

Πρόσθετες πληροφορίες