Καλές πρακτικές 2015- 2016

Την Σχολική Χρονιά 2015 - 2016  έλαβαν χώρα οι εξής καλές πρακτικές:

 

Α) Ενδοσχολικές επίσημες επιμορφώσεις από εγκεκριμένους από το Υπουργείο Παιδείας ή Υγείας φορείς ή πρόσωπα (εκτός διδακτικού προσωπικού).

1) Τον Φλεβάρη του 2016, ελεύθερη συζήτηση με τον κ. Αναστασόπουλο Κωνσταντίνο, κλινικό ψυχολόγο D.E.A. - D.E.S.S., που εργάζεται στο Κέντρο Ψυχικής Υγιεινής Πατρών, για θέματα που μας απασχολούν ως εκπαιδευτικούς.

2) Ενδοσχολική επιμόρφωση από την Σχολική Σύμβουλο Παιδαγωγικής Ευθύνης του Σχολείου μας, κ. Καραλή Βασιλική με θέμα: "Διαφοροποιημένη διδασκαλία και μάθηση" στις 17 Δεκεμβρίου 2015.

 

Β) Ενδοσχολικές "επιμορφώσεις" από το διδακτικό προσωπικό προς το διδακτικό προσωπικό με τη μορφή δειγματικών διδασκαλιών, ανταλλαγής απόψεων για πρακτικές διδασκαλίας.

 

3) Ενδοσχολική παρουσίαση δειγματικής διδασκαλίας Μαθηματικών Γ΄ Γυμνασίου με θεωρητικό μέρος και πρακτικό μέρος (με χρήση του λογισμικού Geogebra) από τον Διευθυντή κ. Καραμπέρη Ιωάννη. Η δειγματική αφορούσε την διδασκαλία της γραμμικής εξίσωσης της μορφής ax+by=c. Δείτε το σχετικό υλικό της δειγματικής διδασκαλίας:

Σενάριο Διδασκαλίας,  Παρουσίαση Power Point για πορεία ΔιδασκαλίαςΦύλλο εργασίας Μαθητών/τριών

 

4) Ενδοσχολική παρουσίαση δειγματικής διδασκαλίας Γεωγραφίας Α΄ Γυμνασίου από την συναδέλφισσα κ. Λαγουδάκη Έλενα. Η συναδέλφισσα παρουσίασε τη δειγματική της στο εργαστήριο Φυσικών Επιστημών και παρότι είχε στη διάθεσή της όλον τον εργαστηριακό εξοπλισμό και συστήματα προβολής χαρτών κ.ά., είχε σκοπό να μας δείξει ένα μάθημα χωρίς τις ιδανικές συνθήκες, με τη χρήση ενός εξαιρετικού Φύλλου Εργασίας, το οποίο βασιζόταν στην διερευνητική/ ανακαλυπτική μάθηση και χαρτών που είχαν κατασκευάσει οι ίδιοι οι μαθητές/τριες σε προηγούμενα μαθήματα.

 

 

 

Γ) Καινοτόμες ιδέες ή εναλλακτικές μέθοδοι διδασκαλίας που αφορούν μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος, χωρίς ακροατήριο εκπαιδευτικών.

 

5) Ενδοσχολικό Grand Prix Ιστορίας Α΄ Γυμνασίου μεταξύ των τμημάτων Α1 και Α2 που διοργάνωσε η συναδέλφισσα κ. Αλεξοπούλου Ελένη για την εμπέδωση της Ιστορίας, αντί του παραδοσιακού τρόπου των ερωτήσεων επανάληψης! Εξαιρετική ιδέα!

 

6) Διδασκαλία της Ιστορίας Α΄  Γυμνασίου με ενεργητική συμμετοχή όλων των μαθητών/τριών  του τμήματος που υποδύθηκαν ρόλους σχετικού θεατρικού δρώμενου με θέμα την γλυπτική του 5ου π.Χ. αιώνα, το οποίο συνέγραψε η ίδια η συναδέλφισσα κ. Αλεξοπούλου Ελένη. Αυτός ο τρόπος είναι αποτελεσματικός όταν στο τέλος γίνεται αναστοχασμός, διότι μπορεί κάποιο παιδί να παίξει το ρόλο του τυπικά χωρίς να έχει καταλάβει το νόημα του έργου.

 

7) Αξιοποίηση 2 πρασινοπινάκων του Σχολείου από τους συναδέλφους Φυσικής Αγωγής κ. Κουβαρά Νικόλαο και κ. Κυρζοπούλου Κλεοπάτρα και μετατροπή τους σε τραπέζια πινγκ - πονγκ. Είναι βασική αρχή της Προστασίας του Περιβάλλοντος, πέρα από τους οικονομικούς λόγους, η αξιοποίηση παλαιών αντικειμένων για νέα χρήση. Το Σχολείο μας ακολουθεί αυτήν την αρχή καθώς αυτή αποτελεί και αρχή της χρηστής διαχείρισης της Δημόσιας Περιουσίας που μας έχει εμπιστευτεί η πολιτεία. Ευχαριστούμε πολύ τους συναδέλφους της Φυσικής Αγωγής για την υπέροχη ιδέα και την υλοποίησή της!  Στο ένα πινγκ-πονγκ η σιδερένια βάση ήταν ευγενική δωρεά από τον κ. Βαχαρίκο σιδηρουργό- αλουμινά, τον οποίο ευχαριστούμε θερμά!

 

8) Διαθεματική προσέγγιση της μαθηματικής ταυτότητας (α+β)33+3α 2β+3αβ23 στη Γ΄Γυμνασίου με συνεργασία του Διευθυντή μας Μαθηματικού κ. Καραμπέρη Ιωάννη και της Τεχνολόγου μας κ. Ντούρου Ιωάννας. Μια ανάλογη διαθεματική συνεργασία Μαθηματικών-Τεχνολογίας είχε πραγματοποιηθεί και την περυσινή σχολική χρονιά (2014-2015) για να δειχθεί ότι ο όγκος της πυραμίδας είναι ίσος με το 1/3 του όγκου ενός πρίσματος με ίδια βάση και ίδιο ύψος. Μια εξαιρετική ιδέα, διότι αντιλαμβάνεσαι πραγματικά ότι η ταυτότητα "εις τον κύβο" απεικονίζει όγκο που τον βλέπεις μπροστά σου και διαπιστώνεις έτσι στην πράξη την ισότητα των μελών της εξίσωσης! Δείτε αναλυτικά στο παρακάτω άρθρο τον τρόπο εργασίας:

2016: Διαθεματική προσέγγιση μαθηματικής ταυτότητας

 

9) Πρωτοπόρος ιδέα  "υιοθεσίας"  εκθέματος στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών για διδασκαλία της Ιστορίας Α΄  Γυμνασίου από την συναδέλφισσα κ. Αλεξοπούλου Ελένη.

2016 Εκπαιδευτική Επίσκεψη Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών

 

10) Η μεθοδολογία και οι δραστηριότητες όπως εφαρμόστηκαν στο σχολείο μας στις Βιωματικές Δράσεις.

Βιωματικές Δράσεις (Project)

 

Δ) Καλές πρακτικές που εφαρμόστηκαν σε διεπιστημονικά προγράμματα (π.χ. προγράμματα αγωγής σταδιοδρομίας, πολιτιστικά ή περιβαλλοντικά προγράμματα, κ.ά.), μαθητικούς διαγωνισμούς, σχολικές εορτές, δράσεις του Σχολείου κ.ά.

 

11) Προώθηση προϊόντων και τεχνικές πωλήσεων στην πράξη, κατά τη συμμετοχή των μαθητών/τριών στο παζάρι τοπικών προϊόντων, εμπειρία ζωής , στα Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας των κ. Ντούρου Ιωάννας,  κ. Λαγουδάκη Έλενας και κ. Μενεγάτου Νικόλαου.

2016:Παζάρι Τοπικών Προϊόντων

 

12) Άνοιγμα του Σχολείου στην τοπική κοινωνία με διήμερο Μαθητικό Φεστιβάλ Σύμπραξης Σχολείων και διοργανωτή το Σχολείο μας, καλλιέργεια μουσικοκινησιοαισθητικών και χρορογραφικών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών, εμπειρία ζωής, στα Πολιτιστικά Προγράμματα των κ.Καλλιμάνη Αθηνάς, κ.Χριστοδουλοπούλου Ελένης, κ.Μπαρακίτη Σταυρούλας, κ.Βενετή Δημητρίου, κ.Κυρζοπούλου Κλεοπάτρας, κ.Μενεγάτου Νικολάου και κ.Παπαδοπούλου Άννας

Φεστιβάλ Θεάτρου, Μουσικής και Χορού 13/5/2016 και 14/5/2016. Ο απόηχος!

 

13) Δημιουργία ταινίας μικρού μήκους για Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό από τους κ. Ντούρου Ιωάννα, κ. Λαγουδάκη Έλενας, κ. Μενεγάτου Νικολάου με απλά υλικά, πολλή φαντασία,  σκηνοθετική και σεναριογραφική ικανότητα  μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών.

Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός Ταινιών Μικρού Μήκους

 

14) Συμμετοχή του Σχολείου στη Δράση "Ευέλικτα καπάκια" της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ν. Αχαΐας

Και στο ... καπάκι ... γίνεται κάτι καλό !

Εκδήλωση Βράβευσης Συμμετεχόντων Σχολείων στη Δράση "Ευέλικτα Καπάκια"

 

15) Σκηνικό της Παλαιάς Βουλής στην Αθήνα που χρησιμοποιήθηκε για τη θεατρική παράσταση κατά τον εορτασμό της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου, το οποίο φιλοτέχνησε ο συνάδελφος Φυσικής Αγωγής κ. Κουβαράς Νικόλαος και κοσμεί ολόκληρο τοίχο του σχολείου μας! Τον ευχαριστούμε θερμά!

Πρόσθετες πληροφορίες